Polerowanie lakieru

Polerowanie lakieru w celu usunięcia zarysowań dzielimy na dwie możliwości: przy użyciu maszyny polerskiej oraz ręczne. W zależności od stanu lakieru i pożądanego efektu należy zdecydować się na jedną z nich. Ręczne polerowanie lakieru jest procedurą krótszą oraz mniej inwazyjną, natomiast używanie maszyny polerskiej jest procedurą bardziej skomplikowaną, ale efekt jest znacznie lepiej widoczny.

Skuteczne i profesjonalne polerowanie lakieru wymaga maszyny polerskiej z regulacją obrotów, odpowiednich umiejętności osoby wykonującej czynność, a także skutecznych i bezpiecznych produktów. Do tego rodzaju polerowania lakieru przeznaczona jest pasta Średnioziarnista C4 (przeznaczona do polerowania „na sucho” i „na mokro”). Przy każdej paście dobieramy odpowiednią twardość gąbki polerskiej. Po wykonanym polerowaniu lakieru, dokładnie myjemy karoserię, usuwając pozostałości pasty ze wszystkich zakamarków. Zawsze po polerowaniu maszynowym, lakier powinien otrzymać warstwę wosku. Nie tylko dopełni to efekt wizualny, ale również sprawi, że będzie on lepiej chroniony.

Jeśli nie można użyć maszyny polerskiej, lub stan karoserii nie wymaga aż tak mocnego zabiegu, warto pomyśleć o ręcznym polerowaniu lakieru. Pastę „C6 – Usuwa drobne zarysowania”, używamy nakładając ją za pomocą materiału tetrowego. Wcieramy pastę w lakier, dokładnie, okrężnymi ruchami, a następnie pozostawiamy do wyschnięcia. W kolejnym kroku pozostałość pasty wcieramy miękką ściereczką. Ponieważ pasta C6 jest pastą ścierną, nie zawiera silikonu. Stąd polerowanie lakieru powinno być dopełnione naniesieniem ochronnej warstwy wosku na karoserię. W tym celu polecamy produkty: „Mleczko woskująco- nabłyszczające”, „Pastę polerująco- nabłyszczającą” oraz „Super połysk – twardy wosk w nanotechnologii”.

 

Pamiętajmy, że zanim rozpoczniemy polerowanie lakieru karoseria musi być zawsze dokładnie umyta i osuszona. Dopiero wtedy można przystąpić do czynności polerskich.